Coraz więcej firm zajmujących się handlem elektronicznym oferuje osobiste wybory w przystępnych cenach.

Personalizacja zawsze była częścią wyposażenia domu. Zachęcani przez swoich klientów, projektanci wnętrz poszukują luksusowych tkanin i współpracują z warsztatami w celu zaprojektowania specjalnych elementów. A nawet przedmioty z rynku masowego, takie jak sofy Crate & Barrel, są wyposażone w opcje rozmiaru, wykończenia i tapicerki. Ale w prawie wszystkich sytuacjach, im bardziej spersonalizowany element, tym więcej będziesz musiał zapłacić, a czas oczekiwania na zamówienie to miesiące.

To nie musi tak być. Nowa fala firm meblarskich z branży e-commerce, w tym Inside Weather, The Inside, Interior Define i Benchmade Modern, promuje szybkie dostosowanie do potrzeb wszystkich.

Aby kupić sofę w sklepie internetowym Inside Weather, kupujący wybierają spośród kilkunastu stylów ramion, w tym tłuste tapicerowane grzędy i rowkowane płyty drewniane; opcje tapicerskie takie jak tkane tkaniny lniane i poliestrowe oraz skóry wegańskie; a także detale takie jak tufting i szwy.

Jeśli chce się wierzyć, kupujący mogą wybrać wykończenie na górze i po bokach, jeden z ponad stu wzorów drzwi ozdobnych, a ich ulubione pociągnięcia i nogi.

Sofy zaczynają się od 898 dolarów, a małe credenzas zaczyna się od 518 dolarów - znaczne oszczędności w porównaniu z tradycyjnymi niestandardowymi meblami, które mogą osiągnąć pięć cyfr. Są one wysyłane (z Kalifornii) zazwyczaj w ciągu kilku tygodni, a w niektórych przypadkach zaledwie w ciągu kilku dni.

"W odzieży, dostosowanie przesunęło się w dół rzeki i staje się coraz bardziej dostępne", powiedział Ben Parsa, dyrektor naczelny Inside Weather, który rozpoczął w 2018 roku. On chce zrobić to samo dla produktów gospodarstwa domowego. "Być w stanie wizualizować dziesiątki, a wkrótce setki, milionów kombinacji mebli z komfortu twojego domu jest czymś, co naszym zdaniem ma ogromny masowy urok".

The Inside, firma, która rozpoczęła działalność w 2017 r., czyni z tkaniny przedmiot zawrotów głowy. Na jej stronie internetowej klienci wybierają kształt krzesła salonowego, łóżka, dzielnika pokoju lub innego elementu, a następnie wybierają spośród około 150 wzorów tkanin, w tym tłumaczenia lastriko i malachitu, liściastych botanicznych i galopujących zebr na licencji renomowanego domu projektowego Scalamandré. Każda sztuka jest wykonywana i wysyłana w ciągu dwóch do czterech tygodni.

"Ludzie robiący zakupy w sieci spędzili lata na portalach społecznościowych, oszczędzając wspaniałe wnętrza, i mają poczucie tego, czego szukają" - powiedział Britt Bunn, współzałożyciel The Inside. "Jesteśmy podekscytowani, że możemy urzeczywistnić te wizje."

Podobnie jak w przypadku wielu innych branż, technologia zmieniła produkcję mebli. Na froncie, cyfrowe narzędzia i aplikacje pozwalają firmom dotrzeć do konsumentów, nie wymagają salonów wystawowych, a także dostarczają w czasie rzeczywistym wizualizacje tego, jak będą wyglądać niestandardowe elementy. Interior Define oferuje nawet aplikację na smartfony z rozszerzoną rzeczywistością, która umieszcza potencjalny element w obrazie Twojego salonu.

Za kulisami, firmy nie posiadają zasadniczo żadnych zapasów i polegają na maszynach sterowanych komputerowo do wykonywania dużej części pracy. W Inside Weather sofa to tylko surowa tarcica, dopóki klient nie złoży zamówienia. Kiedy to jest zrobione, maszyna CNC tnie niezbędne elementy drewniane w zakładzie firmy w Rancho Cordova, Kalifornia. Kiedy ktoś zamawia credenza, płaska drukarka cyfrowa nanosi wzory na panele.

"Szczerze mówiąc, nie mogliśmy tego zrobić 15 lat temu," powiedział pan Parsa, "i byłoby to znacznie bardziej kosztowne, nawet 5 lat temu."